Monday, February 8, 2010

pAyuNg BiSa mEngUbati kEsEdiHan

Hi uoollzz...

ok..camni...saya seorg perempuan..paham tak ape yg cuba sy smpaikan di sini..hahaha (rare giler ayat nk declare diri mcm ni kan?)

berbalik smula pada tajuk kite kali ni..payung~~~korang kenal payung tak? kepada sesiape yg tak sempat mengenali payung...ni aku dah bg contoh so sila buat assay yg bertajuk 'PAYUNG' ye..submit esok..tak siap, kene denda ketuk ketampi 100 kali! :p

ni payung namenye ye adik-adik..

zaman globalisasi iaitu dunia tanpa sempadan ni membuatkan kite perlu membuat sesuatu anjakan paradigma..(aku x paham ape2 pon dgn ayt ni so abaikan).. Payung ade mcm2 bentuk kat dunia ni kan? kalaw kite nmpk payung yg mcm ni:

mesti kite terbayangkan payung yg slalu org letak kat kubur...tp selalu jugak penari2 jadikan ia props tuk menari..so sungguh variety penggunaan payung ni...

tp korg penah realize tak yg payung ni boleh buat korg happy...kat sini aku bg contoh jek la...contoh terdekat adalah 'AKU'..


ujan lebat..usually perempuan kan suka menunjukkan keperempuanannye dgn penggunaan payung..tak sesuai pulak rasenye ayat ni..org lelaki pon akan pkai payung kalaw dah ujan lebat kan? apada aku ni..huhu..so suatu hari tak kesah la time tu aku nk g kopi putih bandar lama ke...a.k.a. oldtown whitecoffee..nk g class ke...bila dah nk kuar kete tu smpai sekarang aku tak taw lg mcm mane cara org nk bukak payung tanpa kene setitis ujan pon..bile dah kuar tu aku jd over excited nk bukak cpt2 la kan...dgn control cun and gaya macho aku..(cun ke? hakkktuuii!!) muka jgn ckp la..abes belagak punye muka mcm kat dunia ni aku sorg je yang tak akan kene ujan sbb aku ade payung..tetibe payung tu pulak menjejaskan penampilan aku bila dier terbukak ke atas..basah lencun jugak akhirnya..time tu rase nk marah..tp tak taw nk marah sape kan sbb silap sendiri..last2 masuk kereta smula and gelak kuat2..haha.. betol kan yg payung boleh wat kite happy tak terkata..

aku rase cerita aku ni adalah normal bg org2 yg normal la...sbb bile aku cerita balik kat kwn2 mesti dorg pon ade pengalaman yg same..tak kesah la org tu berpangkat besar ke..berpangkat kecik ke...contohnye beliau ni:

mesti beliau tersipu2 malu dgn kejadian ni kan????

so kalaw korg tak penah ade pengalaman ni maksudnye yg korg ni tak normal hokkaayyy....

ok uoollllzzz....bertemu kembali di entri yg lain...

tata..titi..tutu..

No comments: