Thursday, April 1, 2010

SABAH oh SABAH

Wah.....sudah masuk bulan 4 rupanya kan...kejap je...pejam celik pejam celik...dah balik dari SABAH...rasanya baru je aritu duk sebok cerita pasal nak pergi sana...ni dah balik dah pon..(ceetttt!! cerita macam la pergi SABAH tu setahun...padahal sehari jek...memang lah sekejap..hahaaha..)



Ha..ni bukti aku g Kota Kinabalu..Ape?? nape kat tiket tu tak tulis SABAH?? oo..so korang cakap aku tipu la eh? Kota Kinabalu tu terletak di mana?? hamek ko aku bagi soklan free?? so meh aku bagi jawapan free gak..di SABAH la weh....uuoollzz ni geografi tak dapat A mcm aku ke??(ade unsur puji memuji disitu ye..) hehe..


Aku pergi berdua...dengan malin (bukan nama sebenar)..hehe..Flight weoollzz kul 9.25a.m...so kene gerak dari Bangi ni seawal mungkin untuk mengelak sebarang kesesakan lalu lintas memandangkan masa nk kene cek in adalah masa yang tak berapa nak bijak dimana semua orang akan berpusu-pusu membanting tulang empat kerat untuk mendapat sesuap nasik....(ayat nak dramatik aje...padahal boleh je cakap 'orang tengah sebok nak pergi kerja'..kan ke senang...hehe..)





suke!! suke!!


Sampai je kat Terminal 2 KK dalam pukul 12.15p.m..weolzz terus amek teksi ke Grand Borneo Hotel...kenapa kami pilih hotel tu?? kenapa kami tak duduk bandar KK?? ape uoollzz ingat kitorang ni pergi sane saje jalan2 makan angin ke?? hehe..weolzz kan dalam title 'bekerja'..nak kene jumpe client kat UMS..so hotel tu la yg dekat ngan UMS...





Lepas cek in..dengan gelabahnya kami terus letak barang2 then terus keluar semula..cari teksi lagi...nak kene pergi UMS dengan kadar segera sebab 1st meeting pukul 2.00p.m...Dah la tak pernah jejakkan kaki kat SABAH..apetah lagi kat UMS tu...then berjumpa la dengan orang2 yang berkenaan...3 tempat kami kene jumpe..tapi faculty lain2 la...ikut agenda sebenar, khamis tu jumpe 2 orang je..then esoknya sebelum balik g jumpa lg sorang...tapi disebabkan esoknya malas nak pakai baju office lagi..so kitorang jumpa la semua clientz pada hari yang sama...nampak tak disitu kami membuat kesilapan bila dah cek in kat jalan 1borneo?? sepatutnya kami amik hotel di KK..baru la ade life..hehehe...


Dan disebabkan kesilapan itu...so malam kami pon hambar..(ye...dramatik lagi ayat tersebut..)Cuma cerita ni jadi menarik SIKIT la sebab Grand Borneo Hotel ni betol2 bersebelahan dengan shopping mall 1 Borneo...SHOPPING MALL?? korang rase perlu ke aku ni bershopping di shopping mall di SABAH??? logik ke?? ape tak cukup shopping mall kat semenanjung ke?? tu yang buat aku terkilan..sepatutnya kami pergi makan seafood...g jalan2 menghayati suasana malam kat sana...tapi nak buat macam mana kan..xpe..lain kali kita pergi lagi..ceh..cam ayat mak aku bila nak sedapkan hati anak dia ni kalau tak dapat ape yang beliau nak...haha...



Tengok la...pergi jauh2..tapi makan kat KFC and Pizza Hut jugak....hurrmmm....


Pagi esoknya iaitu hari jumaat..sedar2 dari tidur hari dah cerah...ingatkan dah terlewat untuk pergi breakfast kat hotel tu..rupanya aku tengok jam baru pukul 7...lupa pulak kat sana kan buka puasanya awal...korang paham tak apa yang aku cuba sampaikan..think please...hehe..habis makan2 sampai gemok kitorang balik bilik and siap2 untuk pergi berjalan2 kejap ke PASAR FILIPIN...flight pukul 2.00p.m..so boleh la nak berjalan..tapi sekejap sangat la..dengan beg2 besau aku hangkut sekali..haha..memang leceh giler sebab pasar tu sempit..jalan ikut celah2 jek..bz dengan beg tu so mood tuk shopping pon pudar mcm rossa..eh..kene mengena ke??


Tengok la beg yang perlu aku harung kesana sini...sabo..sabo...kembang kempis idung ni menahan kesabaran..hihi..


Alamak...angin menyerlahkan lagi kemodelan beliau..hehe...kat belakang tu la PASAR Kraftangan KK..orang sane panggil Philippine Market..Jom kita tengok apa yang ada kat dalam tu..


Wow!! Harta Ismik Ulam Raja ke ni?? oh..bukan..ini harta..ahmad albab yang punya!! hohoho (gelak jahat..)..rambang mata tengok mutiara2 kat sini...


Tengok la cik Malin kita ni ha..tengah pk la tu nak bagi kat sape tu kan..kira malin..jangan tak kira...


Wah....meletzzz gituww...try jek boleh la...uwangnya tidak mengizinkan..ahaks..


Ini jek la yang aku mampu...tapi mahal gak hokay!!! bukan ape...cik wanie asek bising jek..'aku nak mutiara hitam..' so kita ni belikan jek la yek...untuk emak...bos...kawan2..

Pastu kami pon terus ke airport.....dan pulang ke semenanjung...sekian.....



Terima Kasih Air Asia!!!

Banyak moment2 yang weoollzz tak amik gambar pon...tapi boleh la...ade la jugak dari takde langsung kan??? K la uoollzz..next week aku nak ke HONG KONG pulak..nanti aku amik gamba byk2 k..tapi aku pergi sorang..sape nak amik gambar aku??? hwwwaaaaa!!!! Take care!!

tata..titi..tutu..


No comments: