Friday, September 20, 2013

Persiapan Untuk Kelahiran Baby Pertama

Assalamualaikum semua...

Lama sudah tidak merapu... tapi jangan sangka saya dah tak wujud ye... hehe..

Kali ni tiba-tiba je rasa nak update pasal tajuk entry kali ni.. Actually, anak saya, Nufael Rizq dah almost a year... Alhamdulillah... :)

Sepanjang 11 bulan ++ ni macam-macam kerenah..macam-macam perasaan..macam-macam dugaan datang.. nak tak nak, itu namanya lumrah kehidupan.. ecececehhhh.. macam kental sangat je bunyinye kan?

Tapi the best development of baby ni masa dia berusia 7-9 bulan.. Masa tu kita nampak dia dah semakin banyak bagi respond.. dah pandai pok amai amai.. dah start nak berdiri.. gigi pon comel2 je tumbuhnya..

Back to our main story, masa mula2 doc cakap "congratulations! you are pregnant!!" (tiru ayat drama) otak kita ni tak habis2 fikir nak beli apa untuk baby kan? Kalau usia kandungan baru 10 minggu, tak payah la bz2 kan diri nak membeli itu ini... Kalau nak servey2 barang, dialu-alukan.. orang tua-tua pon ada cakap, beli barang baby after 7 month of pregnancy.. Tapi saya tak salahkan uolz semua sebab perasaan excited tu memang semua preggy woman rasa..especially our first baby! so itu perkara normal...

Saya nak share antara barang2 baby yang saya beli, sudahnya tak pakai sehinggalah ke hari ini.. :p

1. Botol susu avent - botol ni bukan lah murah, tapi konon-konon nak nampak style and in trend, beli jugak! sampai masa, baby tak suka.. sebab puting nye kot.. x natural katanya.. haha sudahnya, dia suka puting pureen yang getah color coklat tu ha..yang 2 ringgit lebih siap ada 3 ketul lagi.. :p
 Ni lah dia botol nya....


2. Baby cot bumper - beli konon2 plan nak belikan baby cot yang kayu tu.. so xde lah baby kita terhantuk dek kayu2 tersebut... Masa dah deliver tu.. adik iparku dengan baik hati nak hadiahkan baby cot.. sekali sampai umah, baby cot nye super lah comel.. sehinggakan tak perlu baby bumper..

Ini lah baby cotnye.. tak perlu bumper..abaikan model tak berbayar yang muka baru bangun tido tu..hehe

3. (eh..dah lupa laaaaa...nanti la aku update dari semasa ke semasa...) ampunkan saya tuanku..ampuan kan saya.. :P


The point is, sediakan lah barang yang perlu sahaja.. tapi saya tulis lebih-lebih pon, uolzz tetap nk membeli jugak kan.. so beli je lah.. saya ni sekadar berkongsi pengalaman.. sebab saya pon pernah berada di situasi uolz semua.. hehehe..

*cari idea lain tuk entry seterusnya*

Bye.




















No comments: