Wednesday, August 10, 2011

Dim Sum


Hello everyboddeeehhh *percubaan menceriakan si pembaca*.. 2 malam yang lepas...hubs and me berbuka puasa di mamak presint 8 Putrajaya...mamak ni la tempat lepak untuk manusia2 yang bengong dan aku boleh pulak ter'join'..haisssshhh....tak perlu lah aku nak cerita kebengongan masing2 sebab terok sangat...tak cukup page nak terangkan nanti..:p Nama kedai mamak tu pon sampai sekarang aku x tahu walaupon boleh dikatakan hari2 pergi mengisi masa lapang kat situ...kiranya boleh dikatogerikan sebagai HOBI... Tapi golongan2 bengong ni menggelarkan kedai tu dengan nama ALI....tapi aku sure nama tu tiada kaitan dengan ALI...

Berbuka kat ALI bukanlah bermaksud kami makan makanan rutin di mamak...kami tapaw makanan dulu kat param pastu berbuka di situ...kami beli makanan2 ringan aje..seperti nasi kerabu, nasi ambeng, nasi lemak ayam berempah dan juga nasi beriyani... sebenarnya tapaw kuih muih and mertabak Keramat yang dijual di PKNS Bangi...Bukan sebab diet...sebab kami plan nak ke Uptown lama yang kat Damansara tu nak pi makan Chicken Sizzling kuah Lanun...perghhhh!!! merecik2 babe! Kalau masa dulu2 aku makan kat situ harga kat situ la paling murah...RM7.50 including ayam+fries+coleslaw..tapi sekarang harga dah naik..RM9 tapi still murah la kan compared to other restaurant...

Tengah duduk2 order apple juice..tetiba terpandang sebuah kedai yang terletak di sebelah kedai Lanun ni...

"Eh...kedai baru la...."

Hati ku melonjak kegembiraan (hati je taw....aku behave lagi...) bila nampak kedai tu jual dim sum...awal puasa hari tu aku duk usha sana sini kat mana nk dapat dim sum yang sedap and harga berpatutan..sebelum ni aku try kat Papa Rich..sedap memang sedap tapi harga boleh tahan mahalnya (not good not good)....


Ni dia kedainye...Olo-olo dim sum....1set (3 pieces) RM3.50 aje...


Sorry la....makanan yg ku order x sempat nak amik gambar...cepat je dim sum ni semua masuk dalam perut aku...hehehe....

Ok..kepada penggemar dim sum ataupun baru nak try or tetiba rasa nak makan ke...sila lah ke sini...Uptown Lama Damansara...

Selamat mencuba! :)





No comments: