Thursday, December 2, 2010

Bulan yang mem'bz' kan....

Wahai sekalian umat! cewaaah.... letih la asek nak kene cakap sorry lambat update... (macam la ramai yang baca blog merapu ni kan???) hehehe...

Bulan December pon dah memunculkan diri... aku dah semakin bz dengan hal2 duniawi... Especially menguruskan (kurus?) badan..Opppss..itu sampingan je...hehe..maksud aku dah mula tak menang tangan nak uruskan semuanya untuk majlis perkahwinan aku March nanti? What? March?? Sempat ke ni nak siapkan semua??? hayyyyoooooooo.......(tepuk dahi berkali2...)

Ok..antara preparation yang perlu dibuat :

1. Kad kahwin (dah bayar deposit tapi tak hantar lagi pelan rumah so process tu xde lagi la kan)

2. Doorgift - bendanya dah ada...berebut2 nak membelinya...tapi tengah fikirkan presentationnya nanti camane..kotak? balut? erm.....(sambil garu2 dagu angkat kening sebelah)

3. Bunting. Oh..sebut betul2..bunyi dia BANTING bukan BUNTING..ejaan je yang lain..tempahan kad ni dapat free 2 BUNTING. Tapi....gambarnya tiada lagi...so idea gambar??? So far idea nak buat ala2 the proposal gituw...gedix kan?? hehe.. kene study lebih sikit ni.......

4. Pakej pelamin + mak andam + kerusi + meja : Done! (tinggal fikir macam mane aturcara majlis berlangsung nanti)

5. PA system + dj + karaoke : still searching...benda ni macam wajib je kalau dalam family aku ni...semuanya kaki2 menyanyi..huhuhu

6. Family aku decide nak tempah collar t-shirt for them during the wedding ceremony. (Not finalized yet).

7. Tempah baju nikah.. (Dah pergi jumpa tailor...tak boleh cakap lagi siapa tailor aku..tunggu dah siap nanti baru aku cerita k? hehehe.. ) Part ni aku happy sangat..that tailor is well-known person but so friendly!!! his treat are superb uolzzz!! xyah malu2...cakap je kaw nak buat macam mane pon..dia tetap akan bagi idea. Harga juga reasonable! (Tunggu tarikh sesuai untuk menempah- quotation dah dapat).

8. Hantaranzzzzzz.....aiseh...ni yang malas ni..kalau xyah boleh x? hahaha.. 1 ape pon x beli lagi..konon2 nak tunggu year end sale..so bulan ni la kan??? pokai lah...nanges guling2...(still x decide lagi untuk upacara batal air sembahyang nak bagi ape..)

Ni je kot yang berlegar2 di fikiran aku sekarang ni..untuk lebih detail, aku akan update time to time k uolzz!! wish me luck!

tata..titi..tutu..

2 comments:

Anonymous said...

ok...good luck!

Unknown said...

yunk.. kl nak aku rewang2kan brg doorgift ko tu just give me a call k :)