Friday, February 18, 2011

Majlis akad nikah

Ok..kali ni biarlah saya share tentang majlis akad nikah kami yang akan datang ni...Fist skali tema..tema adalah pink and silver (idea asal...) tetapi kami tukar jadi pink and grey...:)

lebih kurang mcm ni la kan....

Baju dah siap dah ditempah...and minggu lepas kitorg dah amik dah baju tu..kitorg tempah di Dzul Classique Kajang. So far sangat berpuas hati dengan hasil kerja Kak Ana. Saya dah print siap2 design baju yg kita suka tu..So bila Kak Ana tengok..dia pon tambah2 la ape yg patut... Buat pengetahuan korang...Dzul Classique la yg buatkan outfit kahwin untuk Mawi dan Ekin....:)

Kami ingat mahal la dia amik upah kan..maklumlah...artis2 punya tempat kan...lebih2 lagi Kak Ana ni selalu je masuk Wanita Hari Ini dengan design2 baju pengantin beliau yg meletz2 gitu...:)

Macam baju aku tu...lace aku beli kat bandung. Sgt berbaloi sebab murah. Tp masa membeli kat sana tu..uolz kena tengok betol2 diorg potong btol x seperti berapa meter yg korg nak..sbb ada jugak aku baca yg kes2 tipu x cukup meter ni kat sana...Tak silap aku, aku beli kain lace tu 4 meter harga total rp 150K sahaja iaitu lebih kurang RM55...murah kan? then kain yg bukan lace aku beli terus je kat kedai Dzul Classique tu sebab nak pakai kain yg sama dgn bakal Suami..wink*wink*.....
(xnak la letak pic baju tu..nanti masa dah pakai tuk nikah nanti aku masukkan gambar dia k?)

Ok..ni pic yg aku refer to...baju lebih kurang mcm ni la....taken from magazine..masa g buat treatment rambut..terus snap..haha

Upah yang dioffer adalah RM250...affordable....

Untuk baju melayu lelaki..upah sahaja RM100 tp kalau termasuk dengan kain, so kain+upah=RM200...then kitorg decide nk letak sulam pink (sama colour ngan lace aku) kat leher and hujung lengan baju melayu tu..so tambah RM50 so total untuk pakaian akad nikah lelaki adalah RM250....and still affordable....

Finally, kasut untuk baju ni pon aku dah jumpa dah..silver...sgt santek! aku beli kat Nichii Sunway...Lebih kurang dgn CnK yg aku cita sebelum ni..malah lebih cun dr itu dan harga yg jauh lebih murah..(after less jadi RM75).

Ok..sebelom aku akhiri entry kali ini, meh share sket:

Ada peringatan kat sini mengenai Dzul Classique ni:

1. Kalau boleh la kan..uolz terus je la berurusan dgn Kak Ana..Sebab family En.Tunang pon hantar baju kat situ tp staff lain yg handle...u know wut? kain tu SEMUANYA rosak..design SALAH..ukuran SALAH...memang bengang la bakal mak mertua ku iteewww!!! huhu..wuteva pon diorg kene bertanggungjawab la kan..nasib baik hantar awal2..

2. Kalau baju lelaki tu terus je la berurusan dengan Abg dzul tu k? Dont worry..Beliau memang peramah..hehe..

Itu je la kot...pasni aku cita pulak tema untuk majlis persandingan di Johor..

Sekianzzzz,,,,,

No comments: