Thursday, May 5, 2011

Reception Rawang part 1

Uishh...sambung semula pasal kawen2 ni..bukan ape...kawen sekali seumur hidup kn?? so aku nak gak share semua dengan semua org..:) Ingat lagi baju untuk akad nikah aku? Kalau x ingat meh tengok sini ataupon kat sini.. So kali ni aku cerita pasal pakaian sebelah Rawang pulak...Family suamiku decide nk tema peach..tp MIL ckp kt kitorg "pengantin jgn ikot tema..pakai colour lain so lagi menyerlah"...so husband decide nk colour turquoise then aku nak match kan dia dgn colour gold...mcm gini la konon2:


Colournya..bukan designnye...


Outfit ni merupakan hak milik kekal kami berdua... Sama mcm baju nikah tu...design aku search tapi kali ni bukan dlm magazine..yg ni aku search dalam internet je..Then aku pergi tunjuk kat Kak Ana (Dzul Classique).. Tengah excited tunjuk tetiba dia tunjuk 1 baju yg tergantung betol2 sebelah aku berdiri..SAMA! tp ada sket lain dia.. rupanya dia pon tgh nak buat design yg mcm tu..(nk ckp yg kami mempunyai taste yg sama) hahaha...Upah RM350.....sebelom ni aku try usha kat kedai lain...kat sebelah jackel Shah Alam..Upah sahaja dia amik RM900 watdehel? xmampu noks!


Ni la design yg aku refer...


Maniks di tgh...

Pastu aku pergilah cari kain kat Jackel Shah Alam...Dutchess turquoise and gold lace..Dutchess aku beli 5 meter for RM200, lace 2 meter for RM150 and veil (meter and harga aku x hengat!)...

Lepas tu aku bwk la kain2 tu jumpa Kak Ana...pastu kami mintak pakej mak andam sekali...Nego punya nego...mintak itu mintak ini...bgtahu budget kitorg..so the best deal was:

i) Baju untuk perempuan kene tambah kain chiffon untuk belah dalam dress and untuk cover lace tu..(aku x terfikir pon..feeling cantik kan nak tunjuk semua..haha)

ii)Baju perempuan lagi- tu xtermasuk manik2....haissshhh..kalau upah and manik tu je dia charge RM200...erk!

iii)Baju lelaki-upah dan kain kedai yg provide....dan jadi hak milik kekal si pemakai..:)

iv) Mak andam (Kak Ain)- beliau ni yg makeup untuk Ally Iskandar bertunang hari tu...

v) Accessories- set rantai dan earing, payung, hand bouquet, heels, wig

vi) Veil tu aku nk Kak Ana patch kan dengan lebihan lace tu plus beads :)

All these harganya RM2000....so agreed!

So bila dah siap...inilah hasilnya....


Theme : Ala2 garden so this is for him...


And this is for me...:)Love it! Beads tu Kak Ana call aku tanye kalau2 aku nk lain sikit sbb dia ada idea lain..so aku agree aje...and WOW! aku suke!!! hehe...

2 comments:

sanzayna said...

che wa ko buat baju neh bape upah dye cas kat ko...?

hazwah amin said...

upah rm350 without beads... yg aku punya ni dia kira pakej...so xtahu exac price... kalau ikot dia ckp..upah rm350, beads rm150...termasuk veil..