Wednesday, March 17, 2010

DieT TiMe!!!!!

Tak boleh jadik ni!!!! kene start diet semula!!! and now kene ingt balik mcm mane aku diet pada zaman dahulu kala...di kala aku benar2 gemuk sehingga semua jeans levis aku tak muat....(perlu ke mention 'levis'?? x perlu kot...bukannye guess..beli levis pon time ade sale..poyo la ko ni!!)


Ye!! aku ingat moto tuk org yang ingin berdiet...iaitu moto..rola..hakhakhak (aku gelak sorang2 pulak..tak lawak pon la!!!) 'Say NO to NASIK'..ala..seksanya idop aku tanpa beliau....tp macam mana pulak ada orang nak belanja nasi arab yang sedap giler seperti di SABA' Cyberjaya?? macam mane?? takkan nak say NO jugak??? itu kita perlu pertimbangkan..ada orang cakap..bukan aku yang cakap taw..hehe..kat situ dorang pakai basmati...so sesuai tuk orang diet..ye ke?? (ni semua ayat nak sedapkan hati)..so abaikan ape pon orang kata!!! (aku type ni laju jek suruh abaikan..tapi dalam hati meronta2 cakap...please la think before you say NO to NASI ARAB kat SABA'..)huhuhu...biadap punye hati!!!


Zaman aku gemok aku penah mencecah paling berat 63kg...masa tu aku tak boleh terima kenyataan yg aku boleh seberat itu...aku tetap akan salahkan penimbang...walhal bukan 1 penimbang jek yang keluarkan nombor tu..malah semua penimbang!! aku tetap salahkan dier..haha...


Macam2 jugak la aku penah buat untuk kurus semula...contohnya..minum teh berak2..(anggap jek la sopan bahasa aku ni)aku dah tak sanggup lagi dah amik teh ni...sakit giler perot..memulas2...hahhaha...pastu berjoging tiap2 hari....hasilnya...HAMPEH!! semuanya bulls**t !!atau dikenali sebagai 'tahi lembu jantan'!!


Aku pon terfikir something yang relate dengan makanan...what comes in must go out!! tapi tak boleh dah dengan teh tu...so..aku catula makanan harian aku...dalam tempoh diet biasanya breakfast aku akan makan makanan berat seperti bihun goreng ke...kueh teow goreng ke...nasi lemak sekali sekala ke...roti jala ke...but lunch aku akan beli buah jambu and milo sahaja....petang aku pasti akan lapar...so sebelom maghrib aku akan pastikan aku dah makan malam..tapi not so heavy dinner..contoh bihun sup ke..bihun tomyam ke...kalau perot aku ni degil gak..nak lapar gak time malam2 tu..aku akan belasah yogurt pulak....kalau lapar lagi...aku tido jek la...fikir yang breakfast esok jek la aku makan berat2...hihihihi....


Masa aku diet tu...aku dapat berat yang sangat aku impikan..iaitu berat aku semasa matrix dulu..46kg!!! dalam masa 3 bulan jek...hihihi...aku happy giler..masa tu dah boleh dah start mkn nasi..mmg aku harok giler la..x payah tahan2 makan...


Tapi sekarang berat aku dah mencecah 55kg!! apakah itu??? almost 10 kilos??? watdehel* hahaha...so...hazwah!! u have 2 start!!! 1st aim....buang 5 kilos...wish me luck babe!!! take care!!



The best pose for uoollzzz...latest pitcha..55kg!! hehe..

tata..titi..tutu..

No comments: