Wednesday, March 23, 2011

Masakan pertama untuk si suami

Disebabkan kampung halaman aku dekat dengan laut...so mama mertuaku pesan.."tapawkan ketam hidup sebanyak yang mungkin..." sebab masa dia stay kat kampung aku tu..dia seronok dapat masak ketam rebus yg ketamnya hidup lagi...kalau kat KL ni ade ko jumpa?????? huhuhuhuh....

Sampai2 je rumah mama mertua...dia terus amik ketam tu and rebus....aku pow sikit la ketam dia tu...sebabnya Jojo ngade2 nak sikit..hihii....so aku pon bwk balik rumah....terus siang ketam tu...pastu simpan!!!! sbb dah malam sgt..malas nak masak+letih....:)

Esoknya Jojo bertandang ke rumah kitorang...apa lagi...aku bukak la blender baru hadiah pemberian orang masa majlis kahwen ku iteeewww.... Terus buat ketam masak lemak cili padi....:) Inilah rupanya....


Amacam?? hahaha....

Pastu aku goreng ikan kering Sabah (Pakcik aku bawak khas dari Sabah...) dengan telo asin!!! memang cara lah! huhu....Mula2 elok je semua letak dalam mangkuk..last2.....ngan piuk2 aku letak...senang...setelkan semuanya! senang nak basuh! hahahhaha


Tekun sekali!!!!! Ko tengok rice cooker pon kontang!!! salahkan Jojo...hihihihihi....

2 comments:

pn. musliha said...

mner si suami nyer xmkn?

hazwah amin said...

si suami tgh amik gambo...:)