Monday, April 18, 2011

Johor Reception Revealed Part 2

This time aku nak share dengan korang pasal makanan sepanjang majlis ni...after the big day baru aku tahu tukang masak untuk masak keSEMUA makanan untuk tetamu dimasak oleh SEORANG tukang masak sahaja! Aku mcm amazed giler2...dia bawak sorg pembantu yg masih baru dlm bidang masak memasak ni..Biasanya dia buat dgn menantunya tapi dat day menantunya dpt job lain....Komen dari org2 yg datang : "makanan sedap! Kambing dia terbaik lah!" itu antara komennya la kan..


Ni dia nasi beriyani and ayam masak merah and daging (xtaw masak ape) dan bermacam lagi uolzz! I x sempat nak jengok...sorry! huhu..


Ni antara tukang senduk...makcik2 ku dan juga sepupu2 ku...(tapi nape dlm gambar ni makcik aku tukang senduk..anak2 dia tukang senyum....:p )

Pasal makan beradab pulak, semua makanan dan pulut kuning disediakan oleh Mak Uda, Mak uteh, dan yang paling berbakat...Suhaila (kazen) merupakan anak mak uteh..beliau la yg deco semua makanan2 tu..(beliau mmg amek course ni masa belajar dulu..)


Cantik kan? Beliau dibantu oleh kak Shasha and Kak Nurul...(nama yang tak disebut harap maaf ye..mungkin terlepas pandang...:( )


Seriously masa aku terpandang je pulut kuning ni..terus aku mcm speechless.. Beyond my imagination uolzz! Aku yg ngade2 nak pakai pulut kuning ni...aku just ckp kat mak "Buat simple2 je...xperlu bertingkat2..then atas dia buh la cili yg ukir2 tu.." Then...mak ckp "inilah yg paling simple yg boleh mak buat.." aku just "Wow! you are superb mak!!! " huhuhu....

Thanx to semua yg menjayakan majlis ini! Korang memang rawk! hukhuk.....

No comments: